top of page

Rekryteringsprocessen

Build your team. Compete to win. Experience hidden San Francisco - and raise funds for local schools.

I'm a paragraph. Click here to add your own text and edit me. It’s easy. Just click “Edit Text” or double click me to add your own content and make changes to the font. I’m a great place for you to tell a story and let your users know a little more about you.

"Vill du vara min kompis under sommaren? Om du är engagerad och söker en rolig plats att jobba på så har du kommit rätt. Är du dessutom tobaksfri, öppen för eventuell vaccinering och behärskar svenska obehindrat så kan du läsa vidare. Jag behöver några fler kompisar att utöka mitt team med eftersom mina ordinarie assistenter ska vara lediga i sommar. Vänligen specificera om du har några datum du önskar vara ledig på samt hur mycket du vill jobba i sommar.

 

Alla i mitt gäng är glada och bjuder på sig själva oavsett vilka förutsättningar jag har. Dessutom är de mina kompisar, har hjärtan av guld och ser mig för den personen jag är bakom mina svårigheter. Jag har bland annat en svår epilepsi som ställer till det för mig men min omgivning försöker alltid göra det bästa för att jag ska få ut så mycket jag vill av livet ändå. Känner du att du stämmer in på det här och samtidigt kan tillföra mer saker? Då tror jag att du har god chans att bli en kompis i mitt team..."

Ovanstående är ett exempel på hur det såg ut när vi annonserade för sommarjobb inför sommaren 2020. Om du hittar våra annonser och vill söka så kan du antingen söka här via vår hemsida eller mejla till rekrytering@hejahejaassistans.seOavsett vilken typ av tjänst vi annonserar om så ser vår rekryteringsprocess likadan ut. 

  1. Du skickar in din ansökan och den fångar vårt intresse.

  2. Vi ringer upp dig för ett kortare telefonsamtal där vi stämmer av så att bilden av vad vi söker verkar överensstämma med vad du tror att du ansökt till för typ av tjänst. 

  3. När vi kallar dig för en personlig intervju hänvisar vi alltid till vår närmsta busshållsplats. Detta har vi gjort sen 16 år tillbaka och det har med vårt förhållningssätt till tystnadsplikten att göra, mer om det kan du läsa under sekretess & tystnadsplikt. Vid din första personliga intervju träffar du arbetsgivaren och en eventuellt blivande kollega. Brukaren deltar inte eftersom du och vi ska känna oss bekväma att prata om det som är svårt i uppdraget samt för att du ska känna dig bekväm att ställa de frågor du eventuellt har. Eftersom störst fokus ligger på dig får du en ypperlig chans att sälja in dig och få oss att tro att just du är vår nästa TEAM-medlem.

  4. Efter din personliga intervju funderar vi på var sitt håll en kortare stund, oftast under några timmar. Tanken med detta är att du och vi ska få landa i den information vi delgivit varandra. Vi tänker över de svar vi fått från dig och funderar på om du kan bli en bra match i gruppen och du funderar över om du tror att tjänsten är något som passar dig. Du ska alltså i det här läget inte fundera över om du tackar ja eller nej till tjänsten eftersom du i detta läge inte blivit erbjuden en.

  5. Om dina och våra tankar överensstämmer och vi båda tror på att det kan bli en bra match erbjuds du en andra intervju

  6. Vid din andra intervju säger du hej till brukaren men samtalar framförallt med en av dina eventuellt blivande kollegor. Vid detta tillfälle, vanligen 30–45 minuter, får du en bättre inblick i vem brukaren är. Kollegan försöker ge en så informativ men rättvis bild av yrket på kort tid för att du ska känna att du grundar ditt beslut väl.

  7. När du gått hem från din andra intervju funderar vi åter igen på varsitt håll. Du tar ställning till om det här är något du tror passar dig och vi funderar över samma sak. 

  8. Om båda du och vi tror att det här kan bli en bra match diskuteras i det här skedet alla anställningsvillkor; lön, anställningstid, tjänstgöringsgrad etc. 

  9. När bläcket har torkat påbörjas din introduktion och du börjar resan mot att bli en fantastisk del i vårt TEAM Hejaheja- välkommen!

bottom of page